Lav alsidig træning og få mere motivation

Forfattet i samarbejde med bikester.dk

For selv den mest passionerede løber kan løbetræningen engang imellem godt blive en lille smule triviel. Pludselig svinder motivationen langsomt, og det kan være svært at nå så langt som til at trække i løbeskoene. Men man tvinger sig alligevel til at tage den løbetur, for målene skal jo gerne nås. Måske banker den dårlige samvittighed sågar på døren, får jeg nu trænet nok, så jeg når mine mål?! Der er prøvet kræfter med forskellige variationer i løbetræningen som f.eks. intervaltræning og pulstræning, men intet hjælper sådan rigtigt på motivationen.

Måske er det derfor en god idé at ændre din træning fuldkommen. Der findes et hav af sportsarter, der kan kombineres med din løbetræning. Flere forsøg og studier viser til manges glæde, at en kombination af flere sportsarter er rigtig godt for kroppen. Det gælder nemlig både om motivations og træningsvariation. For at blive en bedre løber er det vigtigt ikke kun at være stærk i benene, men også i armene og i overkroppen. På den måde kan du nemlig styrke din kondition og muskeludholdenhed, hvilket dermed styrker din løbeevne.

Gode variationstips
Du kan eventuelt kombinere din løbetræning med cykling. Dette er rigtig godt for udholdenheden og samtidig trænes dine benmuskler på en god og skånsom måde. Når du cykler, opstår der nemlig ikke de samme stød gennem led og ryg, som der for eksempel gør ved løbetræning. Du slår altså to fluer med at smæk – kroppen både skånes og trænes. Hvis din interesse for cykling vokser kan du eventuelt investere i en cykel specielt til den disciplin, som motiverer dig mest. Mountainbiking er i følge Politiken de seneste år blevet en meget populær sportsgren og flere og flere slynger sig i sadlen og tager sig af og til en tur i skoven.

På en mountainbike oplever du naturen på en helt ny måde, du får fremragende muskeltræning og fart. Desuden er der helt sikkert garanti for action. Er mere den høje fart på en racercykel, der tiltrækker din opmærksomhed, er dette også en genial måde at variere din løbetræning på. På en racercykel får din træning pludselig nye dimensioner. Du kan for eksempel tjekke bikester.dk ud, for de har et kæmpe udvalg af forskellige cykler lige til den disciplin du gerne vil dyrke. Hvis du gerne vil have endnu mere variation i din løbetræning, kan du desuden svømme eller dyrke fitness. Disse sportsarter træner ikke kun dine ben, men også dine andre store muskelgrupper, hvilket helt sikkert vil forbedre dine resultater i din løbetræning.

Helt overordnet er det egentlig ikke vigtigt, hvilken sport du udøver for at kombinere din løbetræning. Det vigtigste er, at du får trænet og får din motivation tilbage. Du kan rent ud sagt lave lige den sport, du har lyst til.

Hvis du træner varieret, vil du altså med glæde snøre løbeskoene og begive dig ud på løbestien.

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 12835:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen